,,Czytanie to odnajdywanie własnych bogactw i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów…”
                                                                                                                                                   Jarosław Iwaszkiewicz
Lektura w pudełku to doskonała metoda rozwijająca wyobraźnię, ucząca twórczego myślenia, jak również znakomity sposób na zapamiętanie treści lektury. Przekonali się o tym uczniowie klasy IV, którzy w swoich magicznych pudełkach schowali przedmioty, rysunki związane z lekturą ,,Akademia Pana Kleksa”. Oczywiście nie mogło zabraknąć lekcji kleksografii oraz przędzenia liter – te zadania uczniowie wykonywali z wielkim zapałem.
Klasa V po omówieniu lektury ,,Chłopcy z Placu Broni” F. Molnara wykonałą schemat tytułowego placu. Dodatkowo pracę z lekturą chłopcy zakończyli zaprezentowaniem lapbooka. Uczniowie przygotowując projekt na podstawie omówionej lektury, selekcjonują przydatne informacje oraz uczą się uważności.Taka aktywność sprzyja również odkrywaniu talentów i zdolności.
Lektura nie musi być nudna! Dziękuje uczniom za ich zaangażowanie. 🙂